Миграция от SAP към Odoo Enterprise 16 в международна производствена компания

Международна инженерингова компания, която разработва и произвежда вентилируеми фасадни системи за външни облицовки, избра GlobalOne за стратегически партньор в миграцията от SAP към Odoo Enterprise 16

Миграция от SAP към Odoo Enterprise 16 в международна производствена компания


Международна инженерингова компания, която разработва и произвежда вентилируеми фасадни системи за външни облицовки, избра GlobalOne за стратегически партньор в миграцията от SAP към Odoo Enterprise 16.  

Към януари 2025 г. основните модули на Odoo – счетоводство, продажби, CRM и контрол на работното време – вече работят в продукционна среда, а до края на годината предстои пълна интеграция на производствения модул.

Профил на клиента


Клиентът е високоспециализирана производствена компания с проекти в Европа и САЩ, силен инженерен екип и собствено производство на вентилируеми фасадни системи. Проектите са комплексни, дългосрочни и включват множество участници – архитекти, строителни компании, инвеститори и монтажни екипи.

Предизвикателства преди Odoo


Преди старта на проекта компанията използва SAP за управление на основните процеси, допълнено от множество Excel файлове и локални решения. Това водеше до:

  • Разпокъсана информация между ERP, CRM и оперативните екипи
  • Ограничена видимост върху рентабилността по проекти и клиенти
  • Трудна и скъпа адаптация на системата към нови бизнес изисквания
  • Усложнена интеграция с производството и реалния контрол на работното време
  • Зависимост от външни доставчици за всяка по-сериозна промяна


Целта на клиента беше да премине към по-гъвкава платформа, която обединява финансите, продажбите, търговските екипи и производството в една система.

Подходът на GlobalOne


Проектът беше планиран и изпълнен на няколко ясно дефинирани фази:

  1. Одит на процесите и архитектура на решението
    • Картиране на финансовите, търговските и производствените процеси
    • Анализ на текущото използване на SAP и допълнителните инструменти
    • Определяне на целевия модел в Odoo 16 Enterprise
  2. Миграция на данни от SAP към Odoo
    • Структуриране на основните мастър данни (клиенти, доставчици, артикули, проекти)
    • Миграция на ключови финансови и оперативни данни
    • Проверки и тестове за консистентност и проследимост
  3. Фазов продукционен старт
    • Първи етап: счетоводство, продажби, CRM и контрол на работното време
    • Планиране на втори етап: производствен модул (MRP) и по-дълбока интеграция с операциите

Модулите в продукция (към януари 2025 г.)


Към началото на 2025 г. следните модули на Odoo Enterprise 16 вече са в продукция:

  • 🧾 Счетоводство (Accounting)
    • Автоматизирано осчетоводяване на документи
    • Подобрена отчетност по проекти и центрове на разход
    • По-бързо месечно приключване
  • 🧩 Продажби (Sales)
    • Проследяване на оферти, договори и поръчки в единна система
    • Ясна видимост върху маржа по оферта и проект
    • По-добро планиране на приходите
  • 🤝 CRM
    • Обединена история на комуникацията с клиенти и партньори
    • Фуния на възможностите с етапи, съобразени със спецификата на фасадните проекти
    • По-добра координация между търговския и техническия екип
  • ⏱ Контрол на работното време
    • Регистрация на работно време по проекти и дейности
    • По-точно калкулиране на себестойност и натоварване на екипа
    • Реален контрол върху заетостта и ефективността

Следваща фаза: Производство в Odoo до края на 2025 г.


До края на 2025 г. проектът предвижда пълна интеграция на производствения модул в Odoo (Manufacturing/MRP).


Фокусът ще бъде върху:

  • Дефиниране на структурирани BOM-ове (рецепти) за различните фасадни системи
  • Управление на работни центрове и производствени операции
  • Планиране на капацитет и срокове за изпълнение по проекти
  • Проследяване на материали, скрап и разходи в реално време
  • Интеграция с логистиката и склада за оптимизиране на наличности


Така Odoo ще се превърне в единна платформа, която покрива целия цикъл – от първия контакт с клиента, през офериране и договор, до производство, доставка и фактуриране.

Резултати до момента


Още в първата фаза компанията отчита:

  • Значително по-добра видимост върху финансовите резултати по проекти
  • По-ясна координация между търговския, финансовия и оперативния екип
  • Намаляване на ръчната работа в Excel и дублирането на данни
  • По-бърза реакция при промени в изискванията на клиента или проекта


С пълното внедряване на производствения модул до края на 2025 г. се очаква допълнително съкращаване на сроковете за изпълнение, по-прецизен контрол върху себестойността и още по-добро планиране на натоварването в производството.


Регистрирайте се да оставиш коментар